maandag 28 april 2014

Welkom op mijn weblog over onze bruine labrador Benthe (Kyra), geboren op 4 maart 2011 en Lynn van het Bovenveen onze zwarte labrador geboren op 8 augustus 2015.
Benthe woont samen met ons gezin op een mooi boerenerf, vlak bij het Veluwemeer te midden van de "Lage Bijssel". Het is gelegen in de gemeente Elburg, aan de rand van Doornspijk.
De ruimte die we hebben op ons erf, biedt onze honden de gelegenheid zich vrij te kunnen bewegen over het gehele terrein. Benthe en Lynn zijn lieve en vooral trouwe honden met een zeer sociaal karakter en een grote "will to please".

Onze passie voor honden, is ruim 24 jaar geleden begonnen toen ik mijn eerste eigen labrador kocht. Hierna volgden er nog meer, waar we erg veel plezier in hebben beleefd.                                         
De passie om jachttrainingen te gaan volgen, ontstond toen mijn echtgenoot zijn jachtakte wilde gaan halen zo'n 22 jaar geleden. Benthe maakt nu samen met mijn echtgenoot Johan deel uit van een jachtcombinatie. 

Benthe (Kyra) heeft een prima stamboom (beide ouders zijn van de Waterlandspolder: Storm & Lisa) en zij is gefokt volgens de eisen en richtlijnen van de Raad van Beheer en de NLV. Dit geldt ook voor Lynn van het Bovenveen, een nakomeling van:  Old Changed way's Crossroads (Cross) & Esprit v.'t Bovenveen)
Benthe is ED en HD vrij, Norbergwaarde 36, tevens wordt zij jaarlijks getest op oogafwijkingen en heeft veel jachtervaring. Dit heeft ertoe geleid dat zij in januari 2014 een mooi nestje pups heeft gekregen. Lynn ondergaat deze onderzoeken wanneer ze 1 jaar oud is.
Deze ervaring heeft er ook voor gezorgd, dat ik mij verder ga verdiepen in stamboomlijnen, (jacht)training en dat we in de loop van het jaar een tweede labrador teef  mogen gaan verwelkomen.



Op dit weblog kan men ons volgen en informatie opvragen m.b.t. de beschikbaarheid van pups in de toekomst. Echter, reageer alleen wanneer je echt interesse en voldoende tijd hebt om een pup groot te brengen. Dit is voor ons een belangrijke voorwaarde om een hond aan u te verkopen.
Dit kan via tel.nr. 06-33312412.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.