zaterdag 28 maart 2015

Naam voor de pup.

Binnen 10 dagen, na de geboorte, moeten de hondjes geregistreerd worden bij de Raad van Beheer. Dat betekent dat ze ook een naam krijgen. Verleden jaar heb ik de hondjes een naam gegeven met de beginletter welke voor 2014 staat.
Zo is 'uit te rekenen' d.m.v. de beginletter uit welk jaar hij/zij komt.
Benthe hebben wij een naam gegeven welke wij mooi vonden, maar op de stamboom staat haar officiĆ«le naam Kira. Voor 2011 gold dus de letter 'K'.
Kira is natuurlijk ook mooi, maar omdat onze vorige hond ook zo heette, kozen wij zelf voor een andere roepnaam.

Dit jaar is de letter 'O'' aan de beurt. Wanneer jullie reeds een naam hebben voor de pup, kun je die gewoon gebruiken in de dagelijkse omgang. Wanneer het toevallig een naam is met de beginletter 'O', dan hoor ik het graag.
Deze geef ik dan op voor de registratie/stamboom.

Voor diegene welke nog geen idee heeft voor een naam heb ik enkele suggesties: Oliver (m), Odin (m), Oscar (m), Onyx (v), Opal (v), Oase (v),Oliv(i)a (v), Ortis (m),
O’neil (m), Orion (m), Ocean (m), Oceane (v), Only (v), Once (v), Onne (m), Oukje (v),Odeon (m), etc.
Er zijn ook tal van leuke Friese namen.

Het is ook mogelijk om zelf een naam op te geven met een 'O' voor de registratie/stamboom en een roepnaam te gebruiken welke jullie in de dagelijkse omgang aanspreekt. 
Ik zou graag twee namen met de "O' ontvangen via email, voor het geval ik twee dezelfde namen krijg. Woensdag stuur ik alle gegevens door.
Ik vind het leuk om jullie hierin te betrekken, daar het toch een letter betreft met niet alledaagse naam-mogelijkheden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.